FAQ

Trudne pytania i proste odpowiedzi na nie

  1. Co to jest lokalne biuro podróży?

    To biuro zlokalizowane i zarejestrowane na terenie Turcji, czyli krótko mówiąc legalna turecka firma zajmująca się organizacją wycieczek turystycznych.

  2. Alanya Informacje

    Najważniejsze miejsca, które należy zwiedzić w Alanyi:

    • Zamek (tur.Kale) z czasów Turków seldżuckich (XIIIw.) Służyła ona jako twierdza obronna. Położona jest na pięknie wysuniętym w morze półwyspie wokół którego organizujemy błękitne rejsy. Na półwyspie zamkowym znajdują sie 3 jaskinie, które można obejrzeć od strony morza. Są to jaskinie: Zakochanych, Fosforyzująca, Piratów. Po twierdzy pozostały monumentalne mury obronne, kilka bram i wież a także zabytkowy meczet. Teren murów zamkowych czynny jest codziennie od 9:00 do 19:00, koszt biletu wstępu to 15 lir.

    • Czerwona Wieża, która funkcjonuje jako Muzeum Etnograficzne codziennie od 9:00 do 19:00, koszt biletu wstępu to 8 lir

    • Muzeum Archeologiczne czynne codziennie od 9:00 do 19:00

    • Jaskinia Damlatas - znajduje się przy plaży Kleopatry, czynna codziennie od 9:00 do 17:00, wstęp 5 lir

    • Jaskinia Dim - największa w tym rejonie, w górach Taurus, wstęp 10 lir (w programie wycieczki Jeep Safari)

    • Jaskinia Cuceller(Krasnoludków) - w górach Taurus, wstęp 8 lir (w programie wycieczki Kanion Sapadere)

    Bazary:

    Bazar w Oba - odbywa się w poniedziałek w centrum dzielnicy Oba, dojechać można autobusem nr 1, przystanek Anik Hotel. Jest to największy bazar w Alanyi, gdzie można znaleźć ubrania, buty, podróbki tureckie, przyprawy, pamiątki oraz owoce i warzywa

    Bazar w Alanyi - odbywa sie w piątek w centrum Alanyi, dojechać można autobusem nr 1 lub 2, przystanek Centrum Bazar. Jest to targ wyłącznie owocowo - warzywny, nie ma tu ubrań!

    Bazar w Tosmur - odbywa się w czwartek, dojechać można autobusem nr 1, przystanek Katya Hotel. Mniejszy niż ten w dzielnicy Oba, ale o podobnym charakterze.

    Autobusy:

    1, 101 - to linie turystyczne jadące cały czas przez miasto wzdłuż plaży Kleopatry, głównej arterii Alanyi (AlejaAtaturka), wzdłuż plaży Keykubat aż do dzielnicy Oba, Tosmur i Kestel

    2, 202 - to linie, które dojeżdżają do dworca autobusowego Alanyi oraz szpitala państwowego

    4 - linia turystyczna nr 4 dojeżdża do zamku

    Koszt biletu to 2 liry tureckie za osobę. Płatności dokonuje się gotówką w lirach, euro lub dolarach u kierowcy. Od czerwca 2014 roku za przejazd opłatę można uiścić specjalną kartą KENT KART, którą można kupić w wielu mniejszych i większych sklepach spożywczych oznaczonych poniższym znakiem. Kartę uzupełniamy pieniędzmi które można wykorzystać na przejazdy dla wielu osób.

     

    Szczegółowy rozkład jazdy autobusów można sprawdzić na stronie: http://files.kotisivukone.com/alanyansuomalaiset.asua.fi/alanyan_kaupunkibussiaikataulu_15_9_2013.pdf

    Plaże:

    • Kleopatry - słynna piaszczysta plaża w zachodniej części miasta, leżaki i materace płatne. obejrzyj plażę w kamerze online http://alanya.bel.tr/Kamera/7/ (kliknij ten link)

    • Keykubat - we wschodniej części miasta, bardzo szeroka, od dzielnicy Oba po Mahmutlar obejrzyj plażę w kamerze online http://alanya.bel.tr/Kamera/8/ (kliknij ten link)

    Więcej informacji na temat wycieczek fakultatywnych organizowanych przez polskie biuro podróży w Alanya znajdą Państwo na stronie głownej. Nasze biuro podróży w Alanya specjalizuje się w organizacji wycieczek fakultatywnych w okolicach Alanyi. Popularne wycieczki lokalne wybierane przez turystów to: Kapadocja, Pamukkale, Hamam, Aquarium, Efez, Kos, Rodos, Rejs Statkiem.

    Polecamy regiony turystyczne: ALANYA, BODRUM, MARMARIS, SIDE.

  3. Dlaczego jest tak tanio?

    Żeby legalnie organizować wycieczki turystyczne w Turcji, duże polskie lub międzynarodowe biura podróży muszą i tak zatrudniać tureckich kontrahentów. W ten sposób za Państwa wypoczynek odpowiada już nie jedna a dwie firmy, co generuje dodatkowe koszty. Dużo pieniędzy pochłania również przerośnięta machina biurokratyczna. My, jako niewielkie biuro lokalne, takich utrudnień nie mamy, dlatego nasze ceny są tak korzystne.

  4. Czy to jest legalne?

    Oczywiście! Jesteśmy legalną firmą, płacimy podatki i rozliczamy się z naszej działalności. Posiadamy licencję najwyższej kategorii „A" w Zrzeszeniu Tureckich Biur Podróży (TURSAB), dzięki czemu możemy organizować wycieczki na terenie całej Turcji. Nasi piloci, przewodnicy, kierowcy posiadają wszelkie potrzebne uprawnienia do wykonywania swojej pracy.

  5. Czy są jakieś ukryte koszty?

    Program naszych wycieczek jest całkowicie przejrzysty. To, czego dowiecie się od naszego pracownika lub przeczytacie na naszej stronie uważamy za wiążące. Koszty wycieczki oraz atrakcje przedstawiamy w całkowicie przejrzysty sposób, żeby nie zaburzyć Państwa wypoczynku żadnymi przykrymi niespodziankami. Przede wszystkim zależy nam na Waszym komforcie.

  6. Czy podczas wycieczki jesteśmy ubezpieczeni?

    Kiedy kupujecie dowolny wyjazd biuro podróży ma obowiązek zapewnić Wam ubezpieczenie. Podczas całych wakacji jesteście objęci ubezpieczeniem KL i NNW, i nieistotne jest czy jesteście w hotelu, na plaży, czy na wycieczce z lokalnym biurem. Przed wyjazdem do Turcji warto dokładnie zapoznać się z warunkami swojego ubezpieczenia.

  7. Czy na wycieczce będzie polski przewodnik?

    Polski przewodnik będzie z Państwem na wycieczkach, na których potrzebny jest komentarz dotyczący zwyczajów, historii, kultury; takie wycieczki to: Kapadocja, Pamukkale, K.A.S., Aquarium z Antalyą, kanion Sapadere, Demre – Myra – Kekova, Tlos i wąwóz Saklikent, Anamur oraz Stambuł. Nasi piloci to Polacy od lat pracujący w Turcji oraz polskojęzyczni Turcy, jakby nie było mówią piękną polszczyzną i o kraju wiedzą wszystko, a poza tym, są po prostu fajni!

  8. Czym różnią się wasze wycieczki od tych kupowanych u rezydenta?

    Większość naszych wycieczek ma program podobny do tych kupowanych u rezydentów. Jeżeli występują różnice, to zawsze na Waszą korzyść. Często jest tak, że program dużego biura układany jest gdzieś daleko przez osobę nie zawsze znającą realia. My jesteśmy na miejscu, dlatego o wiele lepiej zdajemy sobie sprawę z możliwości oraz potrzeb klientów.

  9. Jak odbierzecie nas na wycieczkę?

    Zawsze odbieramy Państwa z hotelu. W potwierdzeniu rezerwacji oraz na bilecie macie państwo zapisaną godzinę zbiórki. O danej godzinie przed wjazdem do hotelu będzie oczekiwał nasz autokar. Ze względu na ewentualne nieprzewidziane zdarzenia kierowca ma tolerancję do 20 minut spóźnienia, chociaż na ogół jest chwilę wcześniej.

  10. Jak rozpoznamy nasz autokar/naszego przewodnika?

    To Państwo zostaniecie rozpoznani. Pilot lub kierowca podejdzie i porówna Wasze dane z tymi, które otrzymał od biura. I już, zajmujemy miejsce i jedziemy!

  11. Co się stanie, jeśli spóźnimy się na zbiórkę?

    W trosce o Państwa komfort musimy jak najściślej trzymać się przewidzianych programem czasów. Jeżeli nie ma Was na miejscu zbiórki, dzwonimy do pokoju hotelowego, jeszcze przez chwilę prowadzimy poszukiwania, po czym ruszamy po następne osoby. W takim wypadku nie zwracamy pieniędzy za wycieczkę.

  12. Czy wycieczka może być odwołana?

    Nie możemy przewidzieć wszystkiego (choć usilnie nad tym pracujemy!). W przypadku tak zwanych sił wyższych, jak np. trzęsienie ziemi czy niewystarczająca ilość chętnych, wycieczka może się nie odbyć. Niektóre atrakcje wymagają minimalnej ilości uczestników, dlatego zachęcamy do wczesnej rezerwacji.

  13. Czy mogę zrezygnować z wycieczki?

    Szkoda by było... ale tak, można zrezygnować. W przypadku rezygnacji zgłoszonej wcześniej niż 24h przed rozpoczęciem wycieczki zwracamy pełne koszty. Późniejsza rezygnacja wymaga zaświadczenia lekarskiego o chorobie, albo wpłacone pieniądze przepadają. Jeśli chcecie zrezygnować z nieopłaconej wycieczki, prosimy o jak najwcześniejszy kontakt. Być może na miejsce czeka ktoś inny.

  14. Jakim transportem jedziemy na wycieczkę?

    W zależności od liczby chętnych wielkość autobusu waha się od 40 do 10 osobowych. Łączy je to, że wszystkie spełniają wyśrubowane normy przewozu osób, wyposażone są w klimatyzację i kierowane przez licencjonowanych kierowców.

  15. Jak wygląda sprawa z toaletą?

    Ze względu na upalny klimat, w Turcji nie korzysta się z toalety w autobusach. Podczas dłuższych przejazdów robimy przerwę nie rzadziej, niż co dwie godziny. Oczywiście w razie nagłej potrzeby zatrzymamy się w pierwszym odpowiednim miejscu.

  16. Czy mogę zabrać walizkę i/lub wózek dla dziecka?

    Oczywiście! Nasze autobusy posiadają stosowne luki bagażowe, a sympatyczni kierowcy chętnie Państwu pomogą.

  17. Czy mogę sobie zamówić miejsce w autokarze?

    Nie przewidujemy takiej możliwości. Każdy na własną rękę wybiera i zajmuje wolne miejsce.

  18. Co to jest lunch pakiet?

    Lunch pakiet (inaczej lunch-box), czyli pakiet śniadaniowy to po prostu suchy prowiant, który możemy zamówić sobie w hotelu, jeśli nie możemy skorzystać ze śniadania. Lunch pakiet zamawiamy w hotelu w dniu poprzedzającym wycieczkę. Podajemy godzinę, o której chcemy go odebrać oraz dla ilu osób jest potrzebny. Następnego ranka przed wycieczką zgłaszamy się w recepcji po odbiór naszego lunch pakietu.


Zadaj teraz pytanie Napisz do nas... Wyślij